Er det en spikerpistol du har der?

... eller er du bare glad for å se bilen min?

Når man er festivaljomfru, er alt spennende og litt skummelt. Man må tenke gjennom så mangt, for eksempel prosessen det er å skaffe seg adgangsbevis i form av armbånd som skal være festet rundt poten under hele arrangementet, som om jeg var på Høyrelandsmøte og trengte bevis på at jeg var vennligsinnet og gammel nok til å dra nytte av drikkebongsystemet. Drikkebonger er det så vidt jeg vet ikke på Øya, men arrangørene kan nok minst like mye om håndtering av store masser som ansatte på Høyres Hus, så de har laget systemer for hvordan folk skal sluses og slippes inn.

Langs Monrads gate som er hovedveien til inngangen om du kommer fra Tøyen, har logistikkmenneskene virkelig vært i sving, for der er det satt av plass til mye rart. Det er et eget område for de frivillige, og dette området er en innhenging som er forbløffende lik den Sirkus Merano setter opp for elefantene sine hvert år, og plassert på nøyaktig samme sted. Gressplen er fint for både elefanter og frivillige å tråkke på.

Mer spennende er det likevel at de har 10-15 parkeringsplasser som er avsatt for noe de kaller "runnertransport" og som må være skrekkelig viktig. Her er det jeg nærmer meg poenget i overskriften på innlegget mitt. Sjekk dette bildet:
Borttauing og bøter er ut, spikerpistol er in

Vi har vel alle ønsket fra tid til annen å kunne bedrive ørlitegrann selvtekt når folk rundt oss ikke oppfører seg som de skal, og jeg er blitt fortalt at bileiere blir sure når noen har tatt parkeringsplassen deres. Løsningen er altså noe så enkelt som en spiker. Kjekt å vite for alle dere med bil! 

Anyway: Jeg fant innsjekkingsdisken, fikk boltet fast armbånd og i morgen braker det løs! 
Nederst i venstre hjørne skimtes et strikketøy som ikke har sammenheng med innlegget forøvrig, men som skal bli et par ordentlig fine ullsokker i meriono og kasjmir.

Kommentarer

  1. Gleder meg skikkelig til å komme på Øya via deg! Tidligere har jeg bare hatt stusselige helgepass, men nå ser jeg frem til å få med meg hele festivalen! Føler meg virkelig veldig heldig :) Håper du får det litt moro du også, god fornøyelse! Hannepanne

    SvarSlett
  2. Nå har jeg ikke lenger sånn lapp som du, men nå har jeg faktisk samme armbånd som du. Hva er oddsa??!?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var jammen flaks! Og så fint armbånd, da. Men du og du så vanskelig det blir å finne matchende outfit, også attpåtil for fire hele dager!

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

ESC 2023: Klart for den store nordiske krigen igjen?

Landsmøtedag 1: Bra menneske søker makt

Landsmøtedag 2: Nå skal det tenkes